Magyar Nagydíj a Balatonnál, földön, vízen, levegőben
Már csak alig több, mint egy hét van hátra a 23. Magyar Nagydíjig, a szervezők pedig ezen apropóból különleges sajtótájékoztatót tartottak kedden. Az összejövetelen az is kiderült - el ne kiabáljuk -, hogy a Hungaroring szerződéshosszabbítás előtt áll, a nagy bejelentésre ideális esetben pedig már a futam hétvégéjén sor kerülhet.
A sajtótájékoztató több szempontból is különleges volt. Leginkább azért, mert a Mogyoródon rendezendő futamról szólt, mégis Siófokon, egy a szeles Balatonon ringatózó hajón zajlott.
Palik László, a Hungaroring Sport Zrt. Elnöke azonban hamar rendet tett a fejekben. A balatoni helyszínt az indokolta, hogy a korábbi, kósza híreknek megfelelően az idei Forma-1-es parádé, amely tavaly a Lánchíd és a Parlament vonzáskörzetében dübörgött, idén a Földön, vízen, levegőben nevet viseli és a Balatonra költözik.
Július 31-én, a versenyt megelőző csütörtökön délelőtt 10 órakor a tihanyi apátságtól három Forma-1-es versenyautó rajtol majd el. A hagyományoknak megfelelően ezúttal is a Red Bull autóit láthatja a nagyérdemű, a Red Bull Racing két, míg a Toro Rosso egy négykerekűt prezentál. Utóbbit ráadásul a gárda versenyzője, Sébastien Bourdais vezeti majd, aki másnap már a Hungaroringen rója a köröket. A RBR versenygépeit Gerhard Berger és Palik László fogja kormányozni, a trió a tihanyi hegyoldalból pedig egy kompra gurul.
|
Palik ismét F1-es autóba ül |
Ez a vízi alkalmatosság fogja átszállítani az egységet a túlpartra, Siófokra. A földi elem után tehát a vízi is megvan, és ekkor kapcsolódik be a légi is. A levegőben a kompút alatt ugyanis Besenyei Péter műrepülő világbajnokunk vonja majd magára a figyelmet hajmeresztő mutatványaival. A pilóta a sajtótájékoztató alatt már adott némi ízelítőt is. Besenyeihez egyébként amolyan meglepetés gyanánt csatlakozik majd az ismert rádiós, Bochkor Gábor és a Magyar Honvédség is, de a szervezők erről többet nem árultak el.
Amint a komp kiköt a siófoki parton, a versenyautók a lezárt belvárosba hajtanak, ahol egy Forma-1-es bemutató után az éjszakába nyúló buli veszi kezdetét, ahogy Palik fogalmazott, "lesz zene, tánc, pogácsa".
A beruházás
A pályát néhány éve jelentősebben átalakították, ezúttal "kisebb" változtatások történtek, ám ezek mégis jelentősen befolyásolhatják az eseményeket. A 6-os és 7-es kanyar alkotta sikánban ugyanis a Nemzetközi Automobil-szövetség kérésére megemelték a rázókövek magasságát, olyannyira, hogy azok jelenleg már magasabbak, mint az autók hasmagassága, tehát amelyik pilóta mégis ráfut itt a kerékvetőkre, az drágán megfizethet érte... A célegyenesre ráfordító kanyarban a külső íven egy műfüves betétet helyeztek el, szintén azzal a céllal, hogy a mezőnyt a pályán történő befordulásra ösztönözzék. A bokszutca is jelentősen átalakult, a Hungaroring lekövette a csapatok növekvő helyigényét. A paddock területe 2500 négyzetméterrel megnőtt, kb. 70 méterrel hosszabb lett, valamint 12 új bokszot is létrehoztak. A mezőny viszont csökkent a tavalyihoz képest, így helyproblémája biztosan nem lesz senkinek.
Másnap, pénteken a Forma-1-es közönségnek viszont már érdemes lesz átköltöznie a Hungaroringre, ugyanis a szabadedzésekkel kezdetét veszi a 23. Magyar Nagydíj. Az elmúlt hetekben lázas munka folyt a magyar pályán, ugyanis egy 1 milliárdos beruházást hajtottak végre, amelynek következtében a Hungaroring a következő jó néhány évben mindenképpen megfelel majd a Forma-1- követelményrendszerének.
Erre szükség is volt, hiszen napjainkban több futam helye is megingott, sőt egyeseké meg is szűnt a sorozatban, ám nekünk magyaroknak szerencsére nem kell aggódnunk. A sajtótájékoztatón résztvevő Gyenesei István, önkormányzati- és területfejlesztési miniszter ugyanis elárulta, közel állnak ahhoz, hogy a jelenleg 2011-ig érvényes szerződést újabb 5 évvel meghosszabbítsák Bernie Ecclestone-nal, a Forma-1 mindenhatójával. A hivatalos bejelentésre ideális esetben már a futam hétvégéjén sor kerülhet.
Szintén örömteli, hogy a belépők iránt is óriási az érdeklődés, tavaly ugyanebben az időszakban például 25 százalékkal rosszabbul álltak a szervezők ebből a szempontból - mindezt már Gerstl Péter, a jegyértékesítő iroda vezetője mondta el, aki szerint az sem kizárt, hogy megdől a 2000-es nézőcsúcs. A nagy rohamnak az izgalmas bajnokság mellett az az oka, hogy idén Robert Kubica is remekel, és a lengyelt a szurkolói hol nézhetnék meg máshol a legegyszerűbben élőben, ha nem nálunk! Összesen 25.000 jegyigénylés érkezett Lengyelországból!
Palik: A Puding próbája az evés
Sportszakmai szempontból egyébként sem szokott probléma lenni, hiszen ebben a tekintetben (is) nemzetközi elismertségnek örvendenek a magyarok. Idén összesen mintegy 560 fős személyzet (sportbírók, mentők, gyalogos és gépes beavatkozók...) és 60 gépjármű teljesít majd szolgálatot. Szintén a sajtótájékoztatón hangzott el, bár nem szorosan a Magyar Nagydíjhoz kapcsolódó információ, hogy a Forma-1-ben jövőre bemutatkozó Abu-Dzabi személyzetét a magyarok fogják betanítani, hasonlóan a néhány éve debütáló kínaiakhoz és törökökhöz.
Ezek után már tényleg csak egy izgalmas, a szurkolók igényeit is kielégítő futamra van szükség. A mezőny idei produkcióját elnézve erre is nagyon jó esély van.
|