Norbert Haug
Egész életében a motorsporttal foglalkozott, de meglehetősen nagy kerülővel lett a Mercedes sportigazgatója. Az egykor újságíró Norbert Haug munkássága egy évtizede alatt visszavezette a német márkát az őt megillető helyre azzal, hogy szinte minden évben megnyertek valamit a különböző bajnokságokban induló Ezüst nyilak. Mielőtt Norbert Haug csatlakozott volna a Mercedeshez, tollforgatóként kereste kenyerét, méghozzá igen neves szaklapoknál. 1985-től a legnagyobb példányszámú német autós havilap, a Sport Auto, majd két év múlva az egyik legismertebb német magazinnál, az Auto Motor und Sport-nál szerkesztősködött. A sporthoz való hozzáértése, és a cégen belüli kapcsolatai révén csatlakozhatott aztán a Mercedeshez 1989 nyarán. Alig három hónappal később már a Mecedes összes sporttevékenységének vezetője, miután elődje, Jochen Neerpasch lemondott. (A csillagosok ez idő tájt kezdtek foglalkozni a gondolattal, hogy belépnek a Formula 1-be, és Neerpasch úgy döntött alkalmas az idő a visszavonulásra.)
Haug első munkája egy csodálatos gyár létrehozása volt a svájci Hinwilben a Sauber csapat számára, mellyel igen szoros kapcsolatokat ápolt a német cég. Együttműködésük gyümölcse két prototípus világbajnoki cím 1989 és 1991 között. A német szakember érdeme továbbá, hogy megszerezte Harvey Postlethwaite-et az istálló számára azzal a megbízással, hogy tervezzen számukra egy nyitott együléses autót. 1991 novemverében aztán az élet közbeszólt: a Daimler-Benz vezetősége úgy döntött, hogy a súlyos gazdasági helyzet miatt mégsem lép be az F1-be, így magára hagyta a svájci gárdát. Három esztendőnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a vezetőség ismét megfontolja a kérdést. Ekkor Haug döntését követve részesedést vásároltak a Saubert motorokkal ellátó Ilmor-al, belépve ezzel a legszűkebb elitbe. Az év végére aztán Haug belátta, hogy ha igazán sikeresek akarnak lenni, akkor egy nagy csapattal kell szövetségre lépniük, így szerződést kötöttek a Mclaren-el. Ebben is igaza lett. Amióta a Mercedesnél dolgozik, több fontos bajnoki címet is gyűjtött a német cég.Nyertek a német túraautó bajnokságban (DTM), a CART-ban, a GT szériában, és a Mclaren-el a Forma 1-ben. "Felelős vagyok a sikerekért éppúgy, mint az eredmények elmaradásáért, mint például a 2000-es évad elején. De a végére összejöttek a dolgok. Valóban nem nyertük meg a bajnokságot, de nagyon jót versenyeztünk a Ferrarival, és az ilyen összecsapásokról szól a Forma 1." - nyilatkozta megszokott optimizmusával. |
|
|
Csakúgy mint a legtöbb német büszke arra amit elért a csapattal, és büszke Michael Schumacher eredményeire is, és az már pech, hogy bár az ő keze alatt, a Sauber-el nyert prototípus világbajnokságot immár többszörös világbajnok a Ferrari csapatánál. Ugyanakkor országa népére nem jellemző humorérzékről tett tanúbizonyságot, mikor egy nem túl elmés újságírói kérdésre, amely arról érdeklődött, hogy miért borotválta le a bajuszát, nemes egyszerűséggel csak ennyit válaszolt: "Így jobb az aerodinamika."A Mercedes Motorsport vezetője szenvedélyes rajongója munkájának, és szabadidejében is hű a négykerekűekhez, no meg a csillagos márkához. Ha csapata nyer, túláradó örömét nem rejti véka alá. Minden alkalmat megragad, hogy tartson egy, a Formula 1-es paddockban híres-hírhedt bulit. Imádja egy öreg Merci volánját tekergetni a régi Nordschleife körön, a Nürburgringen így emlékezve a régi időkre.
Néhány kép Norbert Haugról:
|