f1mclarenmercedes
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 

 
McLaren Mercedes
 
Lewis Hamilton
 
Heikki Kovalainen
 
Pedro de la Rosa
 
McLaren világbajnokok
 
Linkek

Nézd meg a McLaren kormányát!
A McLaren darabokban

 

 
Chat

 
Ayrton Senna
 
Képek
 
GP-Shop
 
Hírek
Hírek : A hétvégén elbúcsúzik Silverstone-tól a Forma-1

A hétvégén elbúcsúzik Silverstone-tól a Forma-1

f1hirek.hu  2009.06.18. 10:49

A Forma-1-es mezőny minden bizonnyal utolsó alkalommal versenyez a Brit Nagydíjnak az elmúlt években otthont adó silverstone-i pályán, ahol csakúgy, mint egy évvel ezelőtt, 2009-ben is egy hazai pilóta számít a legfőbb esélyesnek - Lewis Hamilton helyét ezúttal Jenson Button vette át. Idén nem várható eső a futam alatt, így igazi száguldásnak lehetünk szemtanúi vasárnap.


A silverstone-i aszfaltcsík, amely a monzai pálya mellett a legrégibb helyszínnek számít a Forma-1-es versenynaptárban, a leggyorsabbak közé is tartozik egyben, éppen ezért a versenyzők körében meglehetősen népszerű.
 

Ami az időjárást illeti, a hét eleji előrejelzések szerint a 2009-es világbajnokság nyolcadik fordulójában a résztvevőknek idén nem kell olyan körülményekre számítaniuk, mint egy évvel ezelőtt, amikor szakadó esőben rendezték a futamot. A meteorológusok szerint csak péntek éjjel kell csapadékra számítani, ami akár a harmadik szabadedzést kis mértékben befolyásolhatja is, de egyébként száraz idő várható Northamptonshire térségében.

Viszlát Silverstone!

A silverstone-i pályán utolsó alkalommal száguldozhatnak a pilóták, 2010-től ugyanis 17 éven keresztül Donington kapja a brit futamrendezés jogát - már persze, ha utóbbi helyszínen elkészülnek időben a felújítási és átépítési munkálatokkal. Ha nem, úgy a Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosa, Bernie Ecclestone nemrégiben azt mondta, a pálya kap egy év haladékot, vagyis nem kizárt, hogy jövőre nem is lesz F1-es nagydíj a szigetországban. Ecclestone egyébként éppen a 2008-as Brit Nagydíj alatt jelentette be, hogy a Brit Autóversenyzők Klubjának (BRDC) tulajdonában lévő Silverstone már csak ebben az évben láthatja vendégül a Forma-1-es mezőnyt. Történjék bármi, az már tény, hogy Ecclestone komolyan gondolta, hogy a BRDC aszfaltcsíkjára nem viszi vissza a futamot.

Damon Hill (jobbra) nem tudta megmenteni a silverstone-i F1-es futamot



Az 1942-ben, egy korábbi reptér területén épült silverstone-i aszfaltcsík több mint öt kilométer hosszú, és mint ahogyan arról már szó esett, rendkívül gyors, különösen a kör első fele, akkor a pilóták szinte egy pillanatra sem veszik le a lábukat a gázpedálról és nem lépnek a fékre (a pilóták ezen a pályán idén a körnek minössze 8%-át töltik fékezéssel). A verseny alatt hatvan kört kell megtenniük a versenyzőknek és a 17 kanyarból álló pálya komoly megterhelést jelent a gumiknak, de a motoroknak is. Az autóknak mindezek mellett a hepehupás aszfalttal is meg kell birkózniuk, illetve a gyakran túl erős széllel, amely a Renault szerint okozhat gondot a helyes egyensúly megtalálásakor. Éppen ezért a pilótáknak nagyon oda kell figyelniük arra, hogy milyen visszajelzéseket adnak a mérnököknek a versenygépről, miközben állítgatják a négykerekűket.

 



Mivel a kör elején gyors kanyarok találhatók, a csapatok a közepestől a magas leszorítóerős beállításokat preferálják. Itt rövidek a féktávok, éppen ezért az aszfaltcsík ezen szakaszán nem könnyű előzni. A pályán a kettes (Maggots) és az ötös (Becketts) kanyarok között lehet a legnagyobb sebességet elérni, ezeknél Fernando Alonso szerint egyáltalán nem használják a fékeket. A spanyol azt is elárulta, hogy a körnek ebben a részében a pilótákat is kemény fizikai megterhelés éri, és körülbelül 4g-s erő hat rájuk a pilótafülkében.

Gumi- és motorgyilkos pályán köröznek a versenyzők

Mint ahogyan arról korábban már röviden szó esett, a gumikra a szokásosnál jobban kell ügyelniük a versenyzőknek Silverstone-ban. Az abroncsok ugyanis a nagy sebességű kanyarok miatt jobban kopnak az átlagosnál. A Bridgestone 2009-ben egyébként a lágy és kemény összetevőjű gumikat viszi a Brit Nagydíj helyszínére, vagyis ismét nagyobb különbség lesz az abroncsok között. A japán cég ugyanis a kínálati skálán (szuperlágy, lágy, közepes és kemény) nem két egymás melletti keveréket biztosítja a csapatoknak.

Egy éve az esőgumik fogytak

A Renault szerint az üzemanyag-fogyasztás is jelentős Silverstone-ban, és a csapatok többsége minden bizonnyal két bokszkiállással teljesíti majd a versenyt.

A brit aszfaltcsíkon a motorok a kör 66 százalékában maximális fordulatszámon dolgoznak, ezért fennáll annak az esélye, hogy nem mindegyik erőforrás fogja bírni a silverstone-i száguldást. A pilóták ideális esetben először a hetes, Stowe névre hallgató kanyarban lépnek a fékre, és Nelsinho Piquet szerint talán a pályának ezen a pontja tűnik a legjobb előzési helynek. Ami a KERS-t (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) illeti, a McLaren-Mercedesekben minden bizonnyal hazai versenyükön is benne marad az új technológia, de nem kizárt, hogy a Ferrari is kitart a rendszer mellett. Ezen két istállón kívül a Renault és a BMW vetette még be idén az energia-visszanyerőt, azt pedig még nem lehet tudni, hogy a nyolcadik fordulóban visszakerül-e a négykerekűikbe a KERS.

Utoljára Räikkönen szerzett győzelmet az olaszoknak a briteknél

Silverstone-ban és Brands Hatch-ben egyébként hosszú évekig felváltva rendeztek Brit Nagydíjat, illetve Aintree is vendégül látta az F1-es mezőnyt, 1987 óta azonban csak Silverstone a helyszín.

Nagy-Britanniában a győzelmek számát tekintve Jim Clark és Alain Prost számít csúcstartónak, mindkét világbajnok ötször nyert a szigetországban, míg a konstruktőrök között a Ferrari a rekorder, az olasz márka tizenöt elsőségnél jár. A maranellóiak legutóbb 2007-ben ünnepelhettek győzelmet Kimi Räikkönen jóvoltából, míg a finnen kívül a jelenlegi mezőnyből a Brawn GP-s Rubens Barrichello (2003, Ferrari), a renault-s Fernando Alonso (2006), illetve a McLaren pilótája, Lewis Hamilton (2008) tudott elsőként áthaladni a célvonalon.

Idén hetedszer is Button?

Egy évvel ezelőtt tehát Hamilton nyerte a Brit Nagydíjat, amelyet esős időben rendeztek Silverstone-ban, a mclarenes mögött Nick Heidfeld ért célba másodikként, míg Barrichellót, aki tavaly még a Honda versenyzője volt, harmadikként intették le a remekül taktikázó Ross Brawnnak köszönhetően. A brazil idén ugyanakkor a futamgyőzelemre esélyesek közé tartozik, a Brawn GP autója ugyanis a legjobbnak számít a mezőnyben. Barrichello néhány nappal ezelőtt pedig azt is nyilatkozta, hogy szeretné meglepni legnagyobb favoritnak számító márkatársát, Jenson Buttont, akinek 26 pontos előnye van vele szemben az egyéni trófeáért folyó küzdelemben.

Button és a Red Bullosok Silverstone-ban is főszereplők lehetnek



A Brawn GP legnagyobb ellenfele a Monacóban gyengélkedő, de Törökországban ismét magára találó Red Bull Racing lehet, Sebastian Vettel és Mark Webber komoly veszélyt jelenthet Buttonékra. Előbbi különösen erős esőben is, így ha esetleg mégsem kerüli el a pályát csapadék, akkor a német esélyei megsokszorozódnak. Az eső segíthetne Hamiltonnak is, a brit idei autója ugyanis nem teszi lehetővé azt, hogy futamgyőzelemért harcoljon, de természetesen a pilóta hazai nagydíján nem szeretne csalódást okozni honfitársainak, és nem kizárt, hogy a McLaren is igyekszik olyan taktikát választani az időmérőre, amelynek köszönhetően Hamilton ott lehet az élmezőnyben.

A Toyoták a Bahreini Nagydíjig nagyszerű formában teljesítettek, a sivatagi száguldást követően azonban haloványabban szerepeltek Jarno Trulliék. A japán gárda azonban Isztambulra ismét összeszedte magát, és Trulli mellett Timo Glock is pontszerző helyen ért célba. Éppen ezért Silverstone-ban is számítani kell arra, hogy a toyotások egységekért harcolnak majd és megnehezíthetik az élmenők dolgát.

A toyotások a Brit Nagydíjon is jó teljesítményt várnak



Erre készül a Ferrari is, amely a gyenge startot követően szép lassan az élmezőnyhöz tartozók közelébe került, és az eddig látott fejlődést látva a maranellóiak a Brit Nagydíjon is okozhatnak meglepetést, de legalábbis odaérhetnek a pontszerző helyekre.

Ami a Renault-t illeti, a francia márkánál Alonsóra támaszkodhat a gárda, de hasonló a helyzet a Williamsnél is, amelynél ugyancsak az egyik pilóta, név szerint Nico Rosberg remeklésében bízhat a hazai versenyre készülő gárda. A tavalyi világbajnokság harmadik helyezett alakulata a BMW Sauber eddig nem úgy szerepel az idei sorozatban, ahogyan azt előzetesen várta, ám erőt adhat az istállónak az, hogy Nick Heidfeld és az idei első pontjait Törökországban megszerző Robert Kubica is az F1.09-es javulását tapasztalta.

 

Természetesen a Brit Nagydíj előtt is megnéztünk néhány fogadóirodát, hogy ők vajon hogyan is látják a hétvégi esélyeket. Valószínűleg senkit sem lep meg, hogy a bukmékerek Jenson Buttont tartják a silverstone-i futam legnagyobb esélyesének, a brit győzelme esetén fizetik a legkevesebb pénzt. Button mögött Vettelt és Barrichellót tartják a második és a harmadik legfőbb favoritnak, míg a trió mögött változatosan szerepel a többi pilóta. Mindezek mellett a fogadóirodák továbbra is a Toro Rosso és a Force India versenyzőinek győzelmét tartják a leginkább valószínűtlennek.



Már csak néhány nap azonban és kiderül, hogy az elmúlt két hétben kinek sikerült a lehető leghatékonyabban dolgoznia és felkészülnie a Forma-1-es program egyik legrégebbi nagydíjára.

A Brit Nagydíj pénteki első szabadedzését magyar idő szerint délelőtt tizenegy órakor rendezik, az utolsó silverstone-i kvalifikáció szombaton délután két órakor kezdődik, míg a verseny vasárnap ugyancsak délután két órakor veszi kezdetét.
 

 
Következő verseny


Belga Nagydíj(Spa)
(2009.08.30.)

Időmérő edzés:
(2009.08.29.)
13.45(RTL-klub,élő)


Futam:
(2009.08.30.)
13.30(RTL-klub,élő)
18.15(SportKlub,ismétlés)


 

Internetes közvetítés (1. és 2. szabadedzés, időmérő, futam) ITT
Az időeredményeket a formula1.com-on követheted miután regisztráltál.

 

Oldal infók:
Indulás:2007.07.21
Téma: McLaren Mercedes, F1

Az eddig legforgalmasabb nap: 2007.11.03.
Az eddig legforgalmasabb nap látogatottsága:
43

button:

képek, hírek forrása:
formula.hu
f1hirek.hu
egyéb F1-es információs oldalak

Idézet:
"Ha második lettél,akkor te
vagy az első aki veszít!"
Ayrton Senna

 
Forma-1
 
Eredmények 2008
 
Pályák
 
Extrák
 
Látogatók száma
Indulás: 2007-07-21
 
Galéria

Hamarosan...

 
Hungaroring
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!